Ons raadslid Rian Govers dringt bij de gemeente aan op actie tegen de aanhoudende stankoverlast van de asfaltcentrale. Al meerdere keren zijn meldingen gemaakt, maar daar wordt nog te weinig mee gedaan.
Het is een probleem dat natuurlijk langer bekend is, maar tijdens een bezoek aan een bedrijf aan de Ringersweg in Bergen op Zoom werd ik nog maar weer eens geconfronteerd met de indringende asfaltgeur die de hele omgeving doordrong. Wat mij vooral trof, was niet alleen de stank zelf, maar het verhaal van de monteur die mij hielp.
Melding gemaakt
Hij vertelde dat deze geurhinder geen uitzondering is. Integendeel: het komt regelmatig voor. Zijn bedrijfsleider heeft hier al meerdere keren melding van gemaakt, maar tot nu toe lijkt er weinig mee gedaan. Dat is zorgwekkend. Als mensen die hier werken dag in dag uit worden blootgesteld aan deze lucht, dan hebben we als gemeente een verantwoordelijkheid om in te grijpen.
Aangedrongen op actie
Als raadslid voor Lokaal Realisme heb ik daarom direct bij de gemeente aangedrongen op actie. Met de vraag om handhavend op te treden en de Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant (OMWB) in te schakelen om de situatie te onderzoeken. We moeten weten wat er aan de hand is, of er wel of geen milieuregels worden overtreden - en wat we kunnen doen om dit te stoppen.
Gezonde leefomgeving
Een gezonde leefomgeving is geen luxe! Dat geldt zowel voor de omwonenden in de aangrenzende wijken in Noordgeest en Tuinwijk, maar net zo goed voor de werknemers op het bedrijventerrein.
Wat zijn uw ervaringen? Ik verneem het graag! Mail me op riangovers@lokaalrealisme.nl






